Simon-Audrey.reismee.nl

Ayutthaya

Hallo allemaal,

Dit keer vanuit Ayutthaya.

Vanmorgen zijn we dus om 07.00 uur opgehaald om de bus vanuit Sukothai van07.50 uur te pakken richting Ayutthaya. En dat noemen ze vakantie.... Het reizen gaat ons al aardig opbreken, maar nog even volhouden en dan gaan we naar het zuiden om te chillen.

Na ongeveer 5 uur rijden zijn we hier aangekomen. We blijven 1 nacht in U Thong Inn. Een best luxe hotel en erg groot. Alleen jammer dat het een beetje vergane glorie is... Het zwembad zag er niet echt lekker fris uit, dus daar hebben we dit keer maar geen duik in genomen.

We zijn op ons gemak de stad in gelopen en hebben heerlijk gegeten bij een Thais vis restaurantje.Rob Geus zou hier trouwens niet vrolijk worden. Al het eten ligt open en blood in de warmte, met vliegen er op. Maar bij dit restaurant lag alles gelukkig wel in de koeling. Alles wordt wel op de zelfde plank gesneden, met hetzelfde mes. Maar het smaakte er niet minder om. De kaart was trouwens helemaal in het Thais en ergens achter in hadden ze nog 1 kaart met plaatjes er op en een omschrijving in het Engels. We hebben dus niet op goed geluk iets aan hoeven wijzen. Volgens ons zien ze hier niet veel buitenlanders, want ze spreken echt geen woord Engels. Alle schoolkinderen vinden ons geloof ik ook best indrukwekkend. Ze zwaaien naar ons (vanaf de brommers waar ze op zitten met hun ouders) enstaan ons algiebelend aan te staren.

Vanavond zijn we even over de markt gelopen. Zoapart wat je daar allemaal ziet. Kikkers klaar om in te pan te gaan, sprinkhanen en ander ongedierte

Surprised
. Zoiets zal je thuis niet snel tegen komen op de markt. En de luchten die je hier af en toe ruikt! Soms ruikt het heerlijk en soms weet je niet hoe snel je door moet lopen!

Verder niet zo veel gedaan. Gister in Sukothai hebben we zoveel gezien. Hier is het allemaal niet veel anders. De warmte hier is trouwens killing!Volgens ons zal het hier bijna 40 graden zijn. Echt heel benauwd. Een stap buiten en zweet loopt over je lichaam.

Morgen reizen we door naar Kanchanaburi. Een bus rit van weer 4 uur. Daarna nog naar Bangkok en dan is het voorlopig met onze kont in het zand niks doen! Voor ons gevoel hebben we al veel gezien en gedaan. Maar we zijn wel brak van al dat reizen.

Ik ben trouwens al helemaal lek geprikt door de muggen en Siem gelukkig nog niet (volgens mij pakken ze mij allemaal

Frown
. Maar dat schijnt er bij te horen...

Reacties

Reacties

Coby Jongman

LIEVE AS.ik merk aan je verhaal dat julli een beetje moe worden,het zal zeker de warmte zijn.het moet allemaal nog wennen.blijf vooral genieten,want hier in Nederland is het bar en boos.Mischien verlang je even naar huis ,bedenk echter wel dat je dan weer heel snel in het oude patroon vervalt.tip:probeer aan citroenen te komen om de muggen op afstand te houden.Rust goed uit om jullie reis met veel plezier te volgen heel veel liefs ......ma.

Sjonnie

klinkt echt goed!!!! Als je van de muggen af wilt komen moet je gewoon op een eiland gaan zitten en je de gehele nacht vol laten lopen met alcohol. Dan slaap je overdag en is het probleem opgelost!!!

Have fun!!

Wim

Het zal de leeftijd wel zijn, nu al moe van het reizen, wordt tijd dat je eens meer gaat zuipen Siempie, maar goed je hebt in ieder geval geen last van de muggen, mooi, alles naar Autje, ze is ook zo lekker he, ik zou willen dat ik een mug was.......
Heerlijk he, die temperatuur, precies wat ik zoek, dan voel ik me pas goed, niet werken, luieren, zuipen, hoeren, snoeren, taxi(tuktuk) rijden.
Laterssssssssssss

Thomas.

Luister maar niet naar John.
Hij is een muggenzifter! :-)

Ton

Hoi Audrey en Simon,
Het lijkt erger als werk!!
Maar het lijkt mij leuk daar.
Rust uit waar je kan en geniet van de reis.
Gr Ton

Anita Kool

Hoi lieverds, ik heb jullie verslag gelezen. Super gaaf allemaal. Veel plezier nog verder, veel knuffels van ma Kool

TanTan

Hi Boffers. Heerlijk verslag weer ik geniet er erg van,als
ik het gelezen heb, ga ik nog even Googlen om te kijken hoe het er allemaal uitziet. PinPao Guesthouse ziet er top uit.Kanchanaburi is bekent van de River Kwai en de Birma Spoorlijn. De indrukken zijn eigenlijk te veel voor verliefde mensen!!!!! Geniet er van. Dikke kus.

TanTan

Weer een nieuw verhaal, ik kan het haast niet bijhouden,In Bangkok moeten jullie als het even kan toch een tochtje maken naar de drijvende markt. Zo indrukwekkend en vermakelijk.
Ben benieuwd naar de foto,s.
Veel liefs en geniet van elkaar.!!!!

Margot

Hi lieve luitjes, wel super om iedere keer ff te horen van jullie. Vermoeiend? GENIETEN moet je en zeker van Bangkok! KOOP NIET TEVEEL.
Als ik dat lees van de Thaise vis dan ......... jammie jammie. Kijk uit jullie vervolg.
dikke x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!