Simon-Audrey.reismee.nl

Kanchanaburi 2

Hallo allemaal!

Nog steeds vanuit Kanchanaburi. En wat een leuke dag hebben we gehad. Wel vermoeiend, maar we hebben dan ook meteen alles gezien

Laughing

Vanmorgen zijn we naar de Erawan watervallen geweest. Dit is een waterval met 7 niveau's. We zijn tot aan de 5e gelopen. Er werd ons verteld dat de 6e en 7e niet zoveel nut had vanwege de droogte. Dus dan gaan we natuurlijk niet nog verder lopen dan nodig is!! Want wat een klim was dat! Maar echt onwijs leuk om te doen. Ergens bij het 3e level hebben weonze voetjes even in het water gestoken en er zaten meteen allemaal visjes aan te knabbelen! Heel raar om mee te maken. Het kietelde een beetje, maar er zaten ook wat grotere bij en dat was minder lekker. Nadat we het 5e level hadden bewonerd en vastgelegd, zijn we een duik gaan nemen in de 4e. Daar kon je een rots afklimmen en er vanaf glijden! Dat moesten wij natuurlijk ook doen! En er zwommen best grote vissen tussen! Maar we hebben wel gelachen. Het water was heerlijk, lang zo koud niet als we hadden verwacht.

Op level 2 zaten allemaal Thai ook te bootje baden. Daar is Siem nog even het water ingedoken en ik ben er rustigen charmant ingegleden. De vissen waren daar net iets groter en ik vonddat toch niet zo'n heel prettig idee.Maar goed, toch even rond gezwommen en afgekoeld. Simon is nog de rotsen opgeklommen en heeft onder de waterval gestaan. Heerlijk verkoelend!

Daarna zijn we naar Hellfire Pass gegaan. Zo indrukwekkend! Hier lag dus de originele spoorlijn, tussen de rotsen. Als je bedenkt hoe ze dat toen hebben gedaan... We waren zwaar onder de indruk. Je kon een heel stuk lopen van 4 km, maar vanwege de warmte en tijdgebrek hebben we dit niet gedaan. Wel jammer eigenlijk, maar je moest de 4 km ook nog eens terug lopen om weer terug te komen... En daar was het echt te warm voor! We hadden, als echte toeristen, een koptelefoon op met uitleg in het Nederlands. We waren echt onder de indruk (of had ik dat al geschreven?

Wink

Toen naar Krasae Cave. Daar staat een buddha in ter nagedachtenis aan de gevallen POW's (Prisonars Of War). Daar zijn we op de trein gestapt voor een klein ritje over de originele spoorlijn die er nog ligt. Deze zat vol schoolkinderen die ons best grappig vonden, geloof ik. Ze gingen een beetje stoer poseren voor onze camera. Ik vraag me af wie het leuker vonden, wij of zij.

En natuurlijk nog naar de River Kwai Bridge geweest.

Toen we net van ons Guesthouse naar de stad liepen om wat te eten, werden we een kroeg ingetrokken, My Corner, door de dame die ons gisteravond gemasseerd had. Haar dochters werken daar en we hebben hier heerlijk gegeten!! Hier zitten we nu dus nog. Er zitten wat gasten te pingelen op gitaren en heel vals te zingen. Maar eenheel erg laidback sfeertje.

Noi, de massage dame, wil ons morgen meenemen. Ze gaat ons rondleiden. Het is zo'n grappig vrouwtje en je kan natuurlijk niet beter rondgeleid worden dan door een lokaaltje, dus dat doen we. Ze neemt ons oa mee naar The Tiger Temple, waar we toch al naar toe wilden gaan.

De planning is om overmorgen naar Bangkok te gaan en meteen richting het Zuiden te vliegen en eindelijk op het strand te gaan liggen!

Kortom, weer een super dag gehad!

Kus van ons.

Huibert

Ja ja leuk hoor,warmte,afkoelen onder de waterval,lekker luieren op het strand. En wij maar kou lijden en auto ruiten krabben :)
Het zij jullie gegunt veel plezier nog en geniet er van.

TanTan

Jullie zullen wel vierkante kuiten hebben van al dat geklim, gelukkig onderweg afkoelen in de watervallen.
Wat een indrukken!!!!GROTE KLASSE DIE VERHALEN. Ik geniet er heel erg van en jullie doen dat ook met volle teugen.Zien is toch nog beter als lezen. Die visjes knabbelen de bacterieen weg, dus reuze gezond. Geniet maar vrolijk verder. Knuf.

Margot

Leuk dat jullie daar nu ook geweest zijn! Jammer het 7e level droog stond, maar goed het was de moeite waard he!?!
Geniet meer van de HITTE! Hier is het super steenkoud en het ijs is waardeloos, schaatsen is bijna nergens mogelijk ivm de sneeuw om het ijs.
Hoor graag weer vervolg. dikke X!