Simon-Audrey.reismee.nl

Kanchanaburi 3

Ja ja, we zitten dus nog steeds in Kanchanaburi.

Vandaag zijn we mee genomen door Na. De Thaise dame die ons eergisteren gemasseerd heeft. We werden om 09.00 uur opgehaald door haar buurvrouw, Jung,die een brommer heeft met een 'zijspan' waar we heel onconfortabel in konden zitten

Undecided
. Ze bracht ons naar Na's huis, hebben daar koffie gedronken en zijn toen op pad gegaan.

Eerst hebben ze ons gebracht naar een hele mooie, niet toeristische, tempel. Weer een behoorlijke trap op, maar Na gaf de voorkeur aan het kabelbaantje. Dus we hebben daar nog langer staan wachten dan het duurt om naar boven te lopen

Wink
. Eenmaal boven een prachtig uitzicht en een enorm grote, gouden Buddha. Heel mooi. Een stukje verder zijn we gestopt bij een lange trap in de vorm van een draak. We zagen dus niet meer dan deze trap en begonnen hoopvol aan de klim. Halverwege dachten we er wel te zijn, want toen klommen we het drakenhoofd in, maar daar bleek dus nog een stuk trap te zijn... Bovenaan kwamen we in een grot met daarin allemaal Buddha's. Paar foto's schieten en weer aan de tocht naar benenden begonnen. Op weg naar de Tiger Temple.

Dat bleek dus een behoorlijke rit. Maar eenmaal daar, bleek er dus gratis eten en water te zijn. Na had zich hier al vanaf gister op verheugd, dus we hebben eerst een bak noedelsoep met kip op (met stokjes!). Na het eten vertelde Na ons dat dit eten gratis was voor de taxichauffeurs... En dat zijn wij dus niet, maar niemand die er moeilijk over deed. Na en Jung bleven op ons wachten en wij zijn de Tiger Temple in gegaan. Het was eerst een stukje lopen over een stukje land, waar het bloedheet was! Maar uiteindelijk binnen, zagen we al snel een aantal monniken met hun tijgers zitten. Natuurlijk meteen aaien en er mee op de foto! Wel bijzonder hoor, een tijger aaien. Die kans zullen we niet snel nog eens krijgen. Toen nog een rondje gelopen over het terrein. Ondertussen een hert geaaid. Ja, daar kan je om lachen, maar ik denk dat dat ook niet snel iemand lukt

Laughing
!! Tijdens het rondje nog waterbuffels op een hoopje in het water zien liggen. Ook meteen maar weer gezien! Daarna de Tiger Cave in. Dit is gewoon een open ruimte tussen de rotsen. Hier kon je dus in een rij gaan staan om je foto te laten nemen met een aantal tijgers. Moesten wij natuurlijk ook hebben!! We werden omdebeurtopgehaald door 2 dames. De een nam de foto's de ander hield je hand vast en zei waar je moest gaan zitten (achter de tijger dus). Zo werd je langs een aantal tijgers geleidt en er werden tig foto's gemaakt door de dame. Van zo dichtbij hebben die beesten echt een enorme kop!!! Wel super leuk om eens die beesten aan te kunnen raken!

Daarna nog 2 Chinese tempels gezien. Heel mooi en heel anders dan de Thaise. Het waren ook weer tempels waar bijna nooit toeristen komen, dus wij waren ook een bezienswaardigheid.

Weer veel gezien en gedaan vandaag. Maar het was heel leuk om met 2 Thaise dames op pad te zijn en door hun bij tempels te komen waar je anders niet zo snel komt als toerist.

Morgen gaan we naar Bangkok. We gaan niet Bangkok in, maar meteen naar het vliegveld om naar Ko Samui te vliegen en dan eindelijk met onze kontjes in zand te liggen...

Jullie heel veel sterkte met de kou!! En voorzichtig!

Kus van ons!

Esther

Wauw wat een avontuur! Nu nog benieuwder naar de foto's! Rust lekker uit straks!

Groetjes uit een bevroren landje!

Es

Jose

Sohe, dat zijn nou de leuke uitstapjes die zo'n reis speciaal maken!!! Klinkt allemaal geweldig. Ik ben ook blij dat je er nu foto's bijgeplaatst hebt.
Verder weer lekker genieten!!!

jayne

iedere dag weer een nieuwe aflevering van Siem en Au'tje:-)

maar ik heb nog nergens gelezen dat je je fohn al gebruikt hebt..;-)

kussies en ja... het is hier KOUD.!!!!

Coby.

Hoi kids.Lijkt mij ook heel bijzonder met deze dames op pad te gaan,met hun kennis van omgeving zien jullie natuurlijk heel veel meer.
Hier is het erg koud,als je niet naar buiten moet kun je beter binnen blijven.Ik kijk uit naar jullie belevenissen en verder nog een fijne tijd toegewenst Ma xxxx

TanTan

Duizelt het intussen niet van al die tempels en boeddha,s in die vers gevallen sneeuw?? O sorry dat is hier en dan die kou brbrbr. Je kunt beter met je kontje in het warme zand liggen en dan door zo,n Thai popje gemasseerd worden daarna een of andere lekkere cocktail dan is het wel uit te houden. Geniet er maar lekker van. dikke kus.

Huibert

Mooi man,you Tarzan she Jane,veel plezier nog Tijgers.