Simon-Audrey.reismee.nl

Koh Phangan 2

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer. Ondertussen zijn we weer veranderd van resort. We zitten nu in Seaflower. Echt super! Goede bedden, relaxed op het strand en goed restaurant. Dit is van Chai, een Thaise man en zijn Canadese vrouw. Ze houden het heel netjes bij (vooral onder druk van haar). Chai loopt de hele dag stoned in de rondte en loopt alleen maar te lachen. Je kan niet anders dan die man leuk vinden!!

Eergisteren kwamen we Patrick en Eva tegen. Bekenden uit Schiedam. We zijn gezellig wat gaan drinken bij de Amsterdam Bar. Het is een behoorlijke klim naar boven, maar als je er eenmaal bent,heb je een super mooi uitzicht. Wij daar naartoe op onze scooters, wat een rit als de wegen zo slecht zijn als hier. Gelukkig kan je niet echt fout rijden, want zoveel wegen zijn er niet! Bij de Amsterdam Bar heerlijk een aantal cocktails gedronken met z'n 4-en en daarna na de markt in Thong Sala gereden om daar een paar mega gamba's van de bbq te eten (180 BHT per stuk, best duur voor Thiase begrippen). Wat waren die lekker!! Ondertussen was het al 7 uur en moesten we nog terug rijden naar ons resort (toen nog Royal Orchid). Met een paar drankjes op eneen slecht wegdek die bijna niet verlicht is, is dat geen lekker ritje. Maar uiteindelijk hebben we het heelhuids gehaald.

Eergister tijdens de lunch hebben we ook nog een 'zeldzame'vogel gezien. We weten niet of ie echt zeldzaam is, maar je schijnt hem niet vaak van zo dichtbij te zien. We hebben ons laten vertellen dat dit een Hornbill was, oftewel een neushoornvogel (zie foto). Dat beest was zeker een halve meter groot. Heel leuk om dat ineens een tafel naast je te hebben zitten tijdens de lunch.

Gisterochtend zijn we dus verhuisd hier naar toe. Meteen onze spullen in de kamer gelegd en op het strand gaan chillen. Meer hebben we gister dan ook niet gedaan. Gezellig met Patrick en Eva gehangen, gezwommen en gegeten. En van niks doen word je best moe, dus we gingen best nog vroeg naar bed.

Vandaag hadden we een boottocht geboekt met Chai. Die heeft de hele tijd zo stoned als een garnaal heel enthousiast van alles aan staan wijzen en naar iedereen die we op het water tegen kwamen staan zwaaien. Wat een grappige vent, zeg! We hebben op 3 plaatsen gesnorkeld. Niet echt spectaculair. Het coraal is hartstikke dood maar je ziet dan wel wat vissen. Chai gooide, terwijl je lekker in het water lag te dobberen, brood in het water. Ineens lag je dan ineens tussen een hele massa vissen. Wel leuk, dus. Daarna op een onbewoond eiland gezeten. Chai ging even vis halen van een andere boot, dus wij hebben daar met een paar man zitten hopen dat hij niet zo stoned was dat hij ons zou vergeten

Wink
. Onderweg ook nog even stil gelegen om te trachten te vissen. Simon had 2 keer een mini vis. Maar hij zat dan ook te vissen met een plastic fles met visdraad er omheen gewikkeld. Als lood werd een stuk ijzer gebruikt. Toen we terug voeren naar het resort werd Chai ineens wakker en begon heel enthousiast te wijzen. Was er dus gewoon een tornado! Hadden wij nog nooit gezien, volgens Chai gebeurt dat hier ook niet vaak en zeker niet zo'n grote en een die zo lang aan de grond (of in dit geval het water) bleef. Zie foto.

We zijn van plan hier voorlopig nog wel een paar dagen te blijven hangen. Misschien dat we morgen nog even wat gaan crossen op een brommer. Maar misschien doen we wel helemaal niks

Laughing

Hoe gaat het met de sneeuw en kou in Nederland?

Wij worden al lekker bruin en het is hier snikheet

Cool

X

Sjonnie

klinkt weer helemaal goed!!!

Fleur

Weer een verhaal waar we wel een beeld bij kunnen krijgen..... Wij hier in de sneeuw en jullie in de hitte..... raar verhaal.

Leuke foto's! ziet er goed uit!.... Geniet er lekker van.

Groet,
Fleur

Danielle

Een dagje niets doen is ook heel lekker! Hoef je ook geen verhaal te typen...

XX daan

Ton

wat een vogel zeg!
het is hier nog steeds winter hoor.
ik zou nog maar lekker blijven genieten van het zonnetje.
hier is het koud en wit.

Margot

Mijn jaloezie komt weer .... shit!
Klinkt allemaal heerlijk!
GENIETSE! En zeker van die heerlijke warmte want hier blijft het super koud, we hebben wel een toertochtje geschaatst en uiteraard jullie gemist!
Dikke x margot

Wim

Wat is dat toch heerlijk he, hoe die mensen de hele dag stoned kunnen rondlopen en zo veel plezier hebben, moet ik ook maar weer eens gaan doen.
Zitten jullie daar nog tijdens een full moon party?
Met de sneeuw hier is het bagger, wat een kutzooi, vreselijk.
Maar daar moeten jullie helemaal niet aan denken, gewoon lekker genieten, en helemaal niets doen.
Have fun

Wout

met de schaatsen onder schrijf ik dit bericht ..... hier nog steeds berenburger koud :-)

Astrid

Hallo luitjes, ik wilde even tegen jullie zeggen dat ik jullie foto's schitterend vind. Au je hebt een goede keus gemaakt met je camera.
Leuk om jullie verhalen te lezen en ben best wel een beetje jaloers.

Veel plezier nog en maak maar mooie kiekjes voor ons.

Groetjes As