Simon-Audrey.reismee.nl

Laatste dag

Daar zijn we weer.

Gister een super leuke dag gehad. We moesten om 7 uur verzamelen in de lobby van het Grand China Palace Hotel. Daar begon de fietstour van Co van Kessel. We gingen met een groep van 8 (allemaal nederlanders), met voorop een Thais vrouwtje en achter 1. De dames hadden ondertussen al wat Nederlands geleerd en riepen: allemaal achter elkaar fietsen, afstappen en lopen en pas op voor je hoofd. Heel grappig om dat te horen!

De tocht begon door de Chinatown. We fietsten door hele smalle straatjes, door kraampjes heen en hele drukke mensenmassa's. Ondertussen stopten we nog bij wat tempels en kregen we wat uitleg.

We zijn overgevaren met een pond naar de andere kant van Bangkok. Dan beland je dus meteen in een andere wereld en kom je er achter dat Bangkok ook groen is in plaats van alleen maar druk verkeer en hoge gebouwen! Daar zijn we over een hele smalle weg gefietst (misschien een metertje breed), zonder railing, met aan beide kanten water (of iets wat er er voor door moest gaan) en tegenliggers. Langs rijstvelden en woningen waarvan de bewoners allemaal vriendelijk naar ons zwaaiden.

Toen werden de fietsen net zo makkelijk op een longtailboat gezet en hebben we een stuk gevaren door de 'grachten' van de buitenwijken van Bangkok. Onderweg zagen we langs de kant van het water allemaal paalwoningen (sommige schots en scheef), mannen met een bbq op hun bootjedie vlees verkochten, hele grote en kleinere varanen en nog veel meer! Wat een indrukken allemaal.

Nog een stukje gefietst door het enorme drukke verkeer van Bangkok en de fietstocht was alweer voorbij. We waren wel blij dat we een halve dag hadden geboekt (van 07.00 - 12.00 uur) want we kregen toch wel wat zadelpijn, het werd erg warm en het begon te regenen. Maar wat een leuke tocht was dit!!!!

Eenmaal weer in Khaosan Road zijn we met de taxi nog naar Wat Pho geweest. Dit is de grootste liggen buddha van 45 meter lang en 19 meter hoog. De taxichauffeur die ons er naar toe bracht vroeg 400 BHT. Maar we vonden dit te veel en zeiden dat hij zijn meter maar aan moest doen. Eenmaal bij Wat Pho bleek het maar 45 BHT te zijn!! We moesten er wel om lachen dat we er niet in waren getrapt en hij de juiste prijs zonder blikken of blozen zei.

Buiten Wat Pho werden we aangesproken door een medewerker van het Royal Palace, wat er vlak bij ligt. Hij vond dat we naar de White buddha moesten, de smiling buddha en buddha met de lange oren (for good luck). Hij regelde een Tuk Tuk voor ons voor weinig en die man bracht ons er naar toe. Wij vonden het allemaal wel grappig, dus we zijn mee gegaan. Ook dit waren geen toeristische trekpleisters, dus het was rustig. De smiling buddha hebben we niet kunnen zien, want de monniken waren aan het bidden (dit doen ze om 09.00u en om17.00u een uur lang)dus we mochten er niet in. Toen vroeg de Tuk Tuk chauffeur of hij ons nog naar 2 winkels mocht brengen want dan kreeg hij een gratis tank benzine. Omdat hij het zo netjes vroeg en we dit wel lachen vonden, hebben we dit gedaan. Maar wat een K*T winkels waren dat! Heel opdringerig personeel die allemaal rotzooi verkochten. We hebben door beide winkels een snel rondje gelopen en de chauffeur was blij.

Gisteravond wilden we wel eens naar het red light district. De taxichauffeur begreep ons niet helemaal, denk ik, want hij zette ons af bij een homo straat! Ik heb Simon nog nooit zo vaak en stellig NO NO NO horen zeggen

Laughing
! Toen een Tuk Tuk gepakt om het nog eens te proberen maar die zette ons tot 2 keer toe bij een discotheek af. Toen vonden we het wel welletjes en hadden we geen zin meer in dat gezeik. We hadden met al die ritjes wel even genoeg van Bangkok by night, het drukke en stinkende verkeer en chauffeurs dus zijn we weer terug naar Khaosan Road gegaan.

Vanmorgen zijn we naar Grand Palace gegaan. Maar ondertussen zijn we een beetje tempel moe (en het is super benauwd) dus we hebben daar een rondje gelopen en vonden het wel welletjes.

Vandaag onze laatste dag in Bangkok. Vannacht vertrekken we weer richting de kou. Nu moeten we wel zeggen dat het ook wel goed is. Nu tussen al deze drukte zijn we bijna weer net zo brak als voor we op vakantie gingen. Maar we hadden dit toch ook niet willen missen!

Thailand is TOP en we gaan beslist nog een keer terug.

Iedereen onwijs bedankt voor alle leuke reacties en tot snel!!

Cool
Simon & Audrey

Esther

Bedankt voor jullie berichtjes en een goede reis terug!

Coby

Heel erg bedankt voor jullie verhalen.Fijn om te lezen dat het goed is om weer naar huis te gaan.
Tot spoedig Liefs Maxxxxxx

TanTan

Geweldig wat jullie allemaal weer meegemaakt hebben een onuitwisbare ervaring vooral op de fiets lijkt me super. Bedankt voor de mooie verhalen en de leuke foto,s. Verder nog veel plezier en een hele goede reis terug. Hou een warme jas bij de hand, het is weer koud.
Zie jullie snel weer. Dikke knuffel. Groetjes.

Huibert

Ik heb er van genoten,ontzettend leuk.
Ik wens jullie een goei reis en wel thuis.

Audoe en bedankt