Simon-Audrey.reismee.nl

Kanchanaburi

Daar zijn we alweer. Nu dus vanuit Kanchanaburi.

Vanmorgen weer vroeg op de bus. We zijn er afgezet door de Tuk Tuk Family, dit stond in hun Tuk Tuk, hun 3 kinderen brachten ze nl. meteen naar school. Meteen heel die Tuk Tuk vol met 2 lange Nederlanders, hun rugzakken en 3 kindjes. Wat een schatjes in hun schooluniformen waren dat. Ze hebben, toen we uitstapten, ons net zo lang uitgezwaaid tot ze ons niet meer zagen.

Dit keer zaten we in een 'gewone' bus. Deze stopte overal. Maar wat een belevenis! We zaten tussen de locaaltjes en hebben onze ogen uitgekeken. We moesten overstappen in Suphonburi maar hadden niet eens tijd om een sigaretje te roken, want de bus naar Kanchanaburi vertrok meteen. Eigenlijk viel de busrit ons best mee, we hebben onderweg van alles gezien: een man die de ' rijksweg' stond te vegen, iemand die achter zijn tractor hing en over een rijstveld aan het wakeboarden was, een wagen die op zijn kant lag en noem maar op.

Op het busstation werden we natuurlijk meteen een songthaew ingetrokken. Maar wij wilden eerst even onze benen strekken en bekijken waar we wilden overnachten. Het is dus Sugar Cane Guesthouse 1 geworden. We zitten in een lodge, die drijft op de rivier de Kwai. Wat een rust! Heerlijk kabbelend water en een prachtig uitzicht over de rivier.

We hebben er meteen op ons gemak gelunched. En meteen een longtailboot geregeld. Ook dat was weer super! Hij ging met een noodgang over het water! Natuurlijk werd er nog even gestopt bij de nodige toeristen trekpleisters: het JEATH museum, de Khao Poon Cave, het Chungkai War Cemetery en we zijn onder de Bridge over the River Kwai gevaren. Maar erg leuk om te zien.

Toen we daar van terug kwamen lekker wat te drinken gehaald en dit op ons gemakkie opgedronken op het terras van onze lodge. We hebben lekker een muziekje opgezet en alleen maar zitten genieten van de rust (de muziek stond nl. niet hard

Wink
). We zijn echt een beetje bijgekomen.

Morgen gaan we naar de Erawan watervallen. Diverse hebben dit aangeraden, dus we zijn benieuwd.

Net weer even een hapje gegeten. En daarna weer een heerlijke massage genomen! Wat is dat toch heerlijk onspannen! We hadden zulke moeie en opgezette voetjes, dan doet een massage je wel goed!

Waarschijnlijk blijven we hier 2 dagen (3 nachten) en dan naar Bangkok om naar het zuiden te vliegen. We hebben wel zin om een beetje te chillenenop het strand te hangen (en Siem heeft wel zin om met zijn voetjes in het zand wat biertjes te drinken en ik in cocktails

Tongue out

Echt super leuk om al jullie reacties te lezen!

Kus en tot snel!

S & A

Frank

Nou, ik lees het alweer, wat een ellende zeg. Iedere dag maar cocktails drinken en een beetje luieren op het strand, beetje lunchen en spelevaren, getver wat vervelend allemaal. geniet er nog maar even van want hier is het ijsberenkoud.

Groetjes,

Frank

Sjonnie Angenent

Klinkt weer super. De Erawat watervallen zijn echt super!!!! Ga vooral in de bovenste zwemmen want daar is het het meest rustig!! A dirty mind is a joy forever!!!!! (Siem de vissen daar zijn groot!!!)

margot

Heerlijk he die kindjes, zie t helemaal voor me. Ben helemaal benieuwd hoe jullie Erawat gaan beleven, ik vond het helemaal fantastisch met al die badderende kleine Thaitjes. svp snel verslag!
ENJOY!!!! Dikke x

Wim

Zo backpackers,
Waar zijn jullie allemaal mee bezig, stelletje gekke, de Erawat watervallen, tuktuk rijden, kindjes lastig vallen, een beetje de dikke hollander uithangen.
Ga godver lekker op het strand liggen, bier zuipen en geile wijven neuken, thaise wiskey opzuipen en gewoon helemaal naar de klote gaan, dat je niet meer weet waar je hut is, en op het strand wakker wordt met een vreselijk heerlijke kater, en een lege beurs.
Maar goed, ik ben er niet bij, heel jammer.
Zonder gekheid, geniet ervan, hier is het nog steeds ijs en ijs en ijs koud, vreselijk.

Thomas.

Veel plezier vandaag! En wij maar werken en kou lijden! :-(

Huibert

Ik heb het met jullie tedoen hoor,ik lekker werken en dan weer door het winterland nnnaaarrrrr huis,vannacht tot -16,je weet niet wat je mist.

Groetjes en veel sterkte.

Coby

In gedachten zag ik die kleine handjes die jullie uit zwaaide,en heb genoten van het reisverslag (hoe het geschreven is).geniet nog met volle teugen van jullie laatse week.maar om eerlijk te zijn zal ik blij zijn als ik jullie weer thuis heb lieve groetjes ma xxxxx