Simon-Audrey.reismee.nl

Negombo 2

Hallo lieve fans,

Allereerst een gelukkig nieuwjaar! Wij hebben 31/12 de 12 uur tot onze eigen verbazing gehaald! Maar dat was meer omdat we ergens gingen eten waar we een uur of 3 hebben moeten wachten op ons eten... Ik kreeg mijn eten na zo'n 2,5 uur maar dat van Siem waren ze helemaal vergeten, achteraf hebben we er om moeten lachen... Sir, where is my food 'food???' The curry 'curry???' With the fish? 'Fish???' En dat allemaal met een onnozele blik. We hebben braaf zitten wachten (slapend met onze ogen open;-) en toen we het eten uiteindelijk kregen, was het heel lekker! Na het eten zijn we nog een stukje over het strand gelopen waar alle chique hotels een 'gezellige' diner dan sant hadden met slechte zangers en de lokalen lekker vuurwerk aan het afsteken waren (wat ze nu op 2/1 trouwens nog steeds doen). De (vooral jonge) ventjes gaven allemaal Simon een hand terwijl ze allemaal happy new year riepen, maar ik kwam er iets minder goed vanaf ;-) Nadat ik door 2 broekies stevig werd vast gepakt (tot grote lol van hun vrienden) trapte ik daar natuurlijk niet meer in en hield ik het bij zwaaien! Toen we aankwamen bij onze kamer, en ik met ma aan het facetimen was, was het 12 uur. Dus we mochten eindelijk naar bed ;-)

Wat eten betreft zijn we er wel achter dat je gewoon geen haast moet hebben en zodra je denkt dat je honger zou kunnen gaan krijgen, moet je naar een restaurant gaan en net voor je omvalt komt je eten ;-)) Maar er zit verbetering in, gister 2 uur gewacht en vandaag een uur... ;-)

Gister hadden we heel dapper geroepen om 9 uur te willen ontbijten, maar nadat Sri (de beheerder van Richvin Villa) 2 x op onze deur had staan kloppen en de wekker 2 x is afgegaan, werden we lekker om half 10 wakker... Na het ontbjt hebben we ons verplaatst naar het zwembad en hebben daar een beetje gezwommen, geluierd en verder getukt... Tja, we zijn natuurlijk (net geen) 18 meer en die nacht in het vliegtuig NIET slapen heeft er behoorlijk in gehakt!!

Vanmorgen een tuk tuk geregeld om ons naar de vismarkt te brengen. Die vond het verstandig om dit om 6 uur te doen... Wij niet, maar volgzaam als we zijn... Sri zou om half 6 zorgen voor ontbijt maar dit keer had hij zich verslapen :-)) Opzich niet erg maar het hek zat nog dicht en die gaat alleen maar automatisch van binnenuit open. Dus toen onze chauffeur voor het hek stond en 2 hoofden er bovenuit zag komen, kwam die niet meer bij. Gelukkig kon hij Sri wakker bellen en toen konden we op pad.

Dus rond half 7 (na een korte stop bij een Hindoe tempel) liepen wij met dikke ogen en nuchtere maag op een drukke, stinkende vismarkt rond :-0 Daarna is hij langs nog wat tempels gereden (en wat leuke foto ideetjes van de chauffeur waar wij dus verplicht leuk op moesten doen;-) maar we hebben al zoveel tempels gezien dat die ons niet meer zo boeien. Om 8 uur ging de andere vismarkt open dus daar hebben we ook nog een kijkje genomen. Ook druk en heel veel stinkende vis die in de zon, keurig op een rijtje, te drogen lagen, maar wel heel leuk. Daarna naar 'huis' om alsnog het ontbijt te nuttigen.

Na het ontbijt naar Pick & Go Travel om onze gereserveerde tuk tuk op te halen. Na wat uitleg en rijles konden we op pad. Het is even wennen, zeker met dat drukke, toeterende verkeer, maar Simon heeft het al goed onder de knie (Simon kan écht alles;-)! Nou heeft ie ook wel een flink stuk kunnen oefenen, want we reden natuuuurlijk weer verkeerd!! Verkeersregels zijn optioneel en de brutaalste wint...

We hebben trouwens besloten hier een nacht extra te blijven, dus morgen vervolgen we onze route i.p.v. vandaag, met onze prachtige tuk tuk!!

Ik ben blij te vermelden dat Siem dit jaar ook geprikt wordt door muggen en die krengen niet alleen mij te pakken nemen ;-) Ze prikken zelfs door onze kleding heen!!!

Foto's volgen nog!

Xx van ons!

Jayne

Jullie ook een mooi 2018.!!❤

Coby en Jan

Een heel gelukkig en gezond nieuwjaar toegewenst xxxxxx

Margot

Happy new year !!!!!!!!!!!
Veel plezier met jullie mooie tuktuk haha, dikke xxxxx

Marja

Voor jullie natuurlijk ook een gelukkig nieuwjaar.
Jullie hebben zo te lezen alles snel in de gaten, een uur wachten op je eten, valt dan nog mee, ipv 2 of 3 uur :-(((((

Die tuk tuk, ben ik zo benieuwd naar. Wie kan dat nu vertellen dat je met je eigen tuk tuk op pad gaat. Geweldig.