Simon-Audrey.reismee.nl

Tangalle

Gister zijn we van Udawalawe naar Tangalle gereden. Een ritje van 2 uurtjes. We hebben even een rondje gereden op zoek naar een slaapplaats en uiteindelijk is het French Residence geworden. Een fijne kamer met (nog fijner) een zwembad!

Gister hebben we dus niet veel meer gedaan dan een beetje bij het zwembad hangen.

Vanmorgen zijn we er weer op uit gegaan met de tuk (die ze hier dus eigenlijk een driewieler noemen). We zijn richting de Hummanaya blow hole gereden.

Dit blow hole aan zee komt tot stand omdat er een grot is waar de golven in stromen, door de kracht van het water spuit het dus naar boven... Was even leuk om te zien en schijnbaar is dit de enige in Sri Lanka en de twee na grootste van de wereld. Het water kan tot zo'n 25 meter hoog spuiten! De zee was nu redelijk rustig dus zo hoog hebben wij het niet zien spuiten.

Daarna hebben we nog een rondje om de lagoon heen gereden en toen hadden we weer genoeg gezien van Tangalle en omstreken. We waren eigenlijk nog op zoek naar een mooi stukje strand met wat eetzaakjes maar dat kennen ze hier niet echt, geloof ik.

De rest van de dag weer lekker gehangen bij het zwembad. Heeeeerlijk!!!

Judith

Hang ze bij het zwembad?

Ton

Jullie zullen wel lekker uitgerust zijn straks, lekker relaxen bij het zwembad!! haha