Simon-Audrey.reismee.nl

Mirissa

Gister zijn we van Weligama naar Mirissa gereden, een klein stukje van een minuut of 20. Bij binnenkomst van de 'touristzone' van Mirissa zit meteen een koffiezaak (yessss, de eerste ECHTE koffie sinds Ella!!)! Toen we daar dus een bakkie gingen doen, kwamen we een Nederlands stel tegen die we tegen zijn gekomen bij Pick & Go, bij het ophalen van de tuk tuk. Daar hebben we gezellig mee zitten kletsen en ervaringen mee uit zitten wisselen. Zij waren al meerdere keren aangehouden door politie en hadden ook al een snelheidsboete gekregen, wij nog niet ;-)

Na een uurtje kletsen onder het genot van ECHTE koffie, zijn we op weg gegaan naar onze slaapplaats die we dus al 2 dagen eerder hadden gereserveerd. Na 100 meter.... werden we aangehouden!!!! ;-) Maar de beste man heeft onze papieren gecontroleerd, vroeg waar we vandaan kwamen, wist ons te vertellen dat Nederland onder de zeespiegel ligt (in gebrekkig Engels;-) en we mochten onze weg vervolgen.

Na onze spullen te hebben gedropt in de kamer, en van kamer zijn gewisseld (de terrasdeur ging niet open), zijn we meteen bij het zwembad gaan liggen... Heerlijk!

's-Middags zijn we hier voor de deur in Turtle Bay gaan snorkelen en hebben meteen onze eerste schildpad gezien!! Hoe leuk!

Vanmorgen vroeg zijn we meteen op de boot gestapt voor een ochtendje walvissen spotten... En ja hoor, het duurde niet lang en we zagen een voor een de walvissen boven komen voor een hapje lucht! Wat tof!!! Voor mij een lang gekoesterde droom die uitkwam! Op al onze reizen is het steeds niet gelukt (buiten het seizoen of niet op onze route) en nu ein-de-lijk hebben we ze gezien!!!!!!

Nu hebben we het geluk dat er vandaag op ons resort een bruiloft is, best grappig om te zien maar wat een herrie!! En wat een drukte!! Ze hebben een serieuze band staan (wat ze aan zangkwaliteiten missen, maken ze goed met volume) die voor ons onbekende en onverstaanbare nummers ten gehore brengen! Terwijl de dames in synthetische jurken met iets te wit geplamuurde gezichten en de heren in spijkerbroek of lange rok (en dronken) apart van elkaar staan te dansen, kijken wij onze ogen uit. Helemaal toen er een of andere slecht geklede man met opplak snor kwam optreden samen met een lilliputter in hetzelfde kostuum..... Volgens mij doen ze hier niet aan abc-tjes ;-)

We zijn dus maar niet bij het zwembad gaan liggen, want dat is zo'n beetje midden in het feestgedruis, maar op het strand. Uiteraard weer even gesnorkeld en weer 3 schildpadden gezien!

Vandaag was een goede dag!

Sjonnie

Chiem al wat gevangen?

Margot

Wauw onwijs toffe berichten, geniet er van !!!!