Simon-Audrey.reismee.nl

Galle

Vandaag hebben we de 36 km van Mirissa naar Galle afgelegd. Even weer iets 'actiefs' doen...

Galle is een hele drukke stad die niet echt onze voorkeur heeft, maar we waren onderweg naar het Galle Fort.

Het Galle Fort is met zijn koloniale architectuur en de goed bewaard gebleven vestingwerken een sfeervolle plek! Het fort ligt midden in de oude stad in de Nederlandse wijk en buiten de muren is het drukke centrum van Galle een eind verwijderd. Het fort is in 1589 door de Portugezen op de klip gebouwd, de Nederlanders hebben het in 1640 veroverd en bouwden verder aan de vestigingwerken die er nu nog staan (het fort beleefde zijn hoogtijdagen tijdens de Nederlandse overheersing). In 1796 werd het overgedragen aan de Britten.

Wij vonden het vooral erg grappig dat we het binnen de muren van het fort zo'n gezellig plekje vonden, een plek met zoveel Nederlandse invloeden (en daar reis je dan zo'n stuk voor;-). Leuke winkeltjes, goede sfeer en veel gezellige restaurantjes...

We hebben nog een heel stuk over de vestingmuren gelopen. Deze muren zijn 3 km lang (hebben we niet helemaal gelopen, het blijft wel vakantie natuurlijk) en de binnen en buiten muren zijn meer dan een meter dik. De muren hebben zelfs de tsunami van 2004 overleefd met minimale schade!

Dus Galle: been there, done that ;-)

Daarna nog even een uurtje of 2 geluierd bij het zwembad om maar snel een cocktail en biertje te gaan drinken bij de buren... Het was vandaag een erg warme dag!!!

X

S¤n

Klinkt weer héérlijk!
Lekker veel doen en zien en dan chillen met een nippie en dat allemaal met een lekker temperatuurtje #jaloers ??

Ton

Heerlijk zo te horen!

coby

je verhalen zij altijd fijn om te lezen .deze reis straalt van rust tevredenheid ontspanning heel fijn . .genieten jullie maar verder dikke kus